Keulan asiakkuus- ja viestintäpäällikkö Johanna Sainio: Paikallisen osuuskaupan kuuluukin olla mukana ja näkyä kaupungin jääkiekkoseuran toiminnassa
Paikallisen osuuskaupan sinikeltainen sydän näkyy Keula-katsomosta vihreään pukukoppiin ja Lukko-burgereihin.
Ari Anteroinen
Rauman Lukon ja Osuuskauppa Keulan yhteistyöllä on vuosikymmenten historia. Siitä kertovat jo osaltaan asiakkuus- ja viestintäpäällikkö Johanna Sainion työpöydällä komeilevat luistimet vuodelta 1963, eli ensimmäiseltä mestaruusvuodelta. Lisäksi työhuonetta koristavat vanhat maalivahdin varusteet.
– Olen ollut itsekin Lukko-fani pikkutytöstä saakka ja käyn usein peleissä. Jos en pääse, kuuntelen pelejä Radio Ramonasta.
Jääkiekkoseuran ja paikallisen osuuskaupan yhteistyöhön on oltu tyytyväisiä puolin ja toisin.
– Rauma on kiekkokaupunki. Meidän pitääkin olla mukana jääkiekossa. Poisjäänti ei ole mahdollista, näkee Sainio.
Maamme 19 osuuskaupasta Osuuskauppa Keula on toiseksi pienin.
– Pikkukaupungissa tietyt jutut toimivat paremmin. Tässäkin kaupungissa meillä on yksi jääkiekkojoukkue ja suurimmalla osalla raumalaisista sykkii sinikeltainen sydän. Siitä saa hyviä juttuja aikaiseksi, tietää Sainio.
Lukon ja Keulan yhteistyö pitää sisällään monenlaista. Kivikylän Areenassa on Keula-katsomo, minne pääsee S-etukortilla edullisemmin katsomaan peliä. Rauman Prismaan tuli taasen hiljattain Lukon fanishop näkyvälle paikalle.
– Meillä on kaksi kummipelaajaa, Tarmo Reunanen ja Linus Nyman. He ovat Rauman Amarillon Lukko-burgerien suunnittelijat ja mainoskasvot. Saamme heitä myös eri tapahtumiin, jos halutaan, Sainio kertoo.
Keula-katsomon lisäksi näkyvyyttä hallissa on jää- ja ledmainoksissa, vaihtoaitiossa ja jopa valmentajien kauluksissa.
Sainio haluaa muistuttaa, että Lukko on paljon muutakin kuin liigajoukkue.
– Eli juniorit ovat meille yhtä lailla tärkeitä. Juniorijutuissa olemme pääasiassa taloudellisesti mukana.
– Meillä on myös Tuki-Areenalla vihreä pukukoppi. Siellä lukee ”S olet sinä”. Siitä on tullut paljon positiivista palautetta. Junnut haluavat vihreään led-koppiin. Siinä on sellainen pieni wow-elementti, Sainio toteaa.
Osuuskauppa Keula on 120-vuotias.
– Syksyllä jo aloitettiin hallissa vihreä hetki ennen toisen ja kolmannen erän alkua sloganilla ”Sinä tiedät miltä kotiseuturakkaus tuntuu”. Radio Ramonan selostaja Risto Leino huutaa mediakuutiolla, että ”Nyt keulitaan!”. Se on erityisesti juhlavuoteen räätälöity keksimäni juttu, Sainio toteaa.
Lukko on järjestänyt puolestaan esimerkiksi Keulan henkilökunnan Oktoberfestit hallin ylätorilla.
– Lukon kanssa kaikki sujuu hyvin ja joustavasti. Siellä on hyvä jengi tekemässä. Olemme myös käyttäneet Helmirannan palveluja.
Nettiotsikko:
Paikallisen osuuskaupan kuuluukin olla mukana ja näkyä kaupungin jääkiekkoseuran toiminnassa, toteaa Keulan asiakkuus- ja viestintäpäällikkö Johanna Sainio.