OP Län­si-Suo­mi yh­dis­tää Kii­kois­ten kont­to­rin BE­POP:n kont­to­riin 1.3.2025 al­ka­en. Muu­tos ei edel­ly­tä asi­ak­kail­ta toi­men­pi­tei­tä ei­kä ai­heu­ta hen­ki­lö­vä­hen­nyk­siä. Yh­dis­ty­mi­sen taus­tal­la on asi­a­kas­käyt­täy­ty­mi­sen muu­tos: en­tis­tä har­vem­min asi­ak­kaat asi­oi­vat kont­to­ris­sa.

Mo­bii­li­pal­ve­lui­den käyt­tö ja ky­syn­tä jat­ka­vat kas­vu­aan kont­to­ri­ka­na­van mer­ki­tyk­sen vä­hen­ty­es­sä, kun ru­tii­ni­pal­ve­lut siir­ty­vät di­gi­ka­na­vaan ja verk­ko­neu­vot­te­lui­den mää­rä asi­an­tun­ti­ja­pal­ve­luis­sa li­sään­tyy edel­leen. Pal­ve­lui­den saa­ta­vuu­den odo­tus on kas­va­nut muun yh­teis­kun­nan ta­voin 24/7.

– Ym­mär­räm­me, et­tä kont­to­rin yh­dis­tä­mi­nen ja kas­sa­pal­ve­lui­den su­pis­ta­mi­nen han­ka­loit­taa nii­den asi­ak­kai­dem­me asi­oin­tia, jot­ka ovat pe­rin­tei­ses­ti tot­tu­neet käy­mään kont­to­ris­sa. Kii­kois­ten kont­to­rin kas­sa­pal­ve­lut ovat täl­lä het­kel­lä avoin­na yh­te­nä päi­vä­nä vii­kos­sa kel­lo 10.00-13.00 ja pää­o­sa Kii­kois­ten asi­ak­kais­tam­me käyt­tää neu­vot­te­lu­pal­ve­luis­sa jo nyt mui­ta kont­to­rei­tam­me sekä verk­ko­neu­vot­te­lua. Teem­me työ­tä opas­taak­sem­me asi­ak­kai­ta ja hei­dän lä­hei­si­ään löy­tä­mään so­pi­vat ja hel­pot ta­vat pank­ki­a­si­oi­den hoi­ta­mi­seen myös jat­kos­sa, OP Län­si-Suo­men pan­kin­joh­ta­ja Satu Leh­ti­nen ker­too.

Asi­ak­kai­den tili- ja lai­na­nu­me­rot säi­ly­vät en­nal­laan. Las­ku­jen mak­sa­mi­nen hoi­tuu jat­kos­sa­kin hel­poi­ten suo­ra­mak­su­na, e-las­ku­na, OP-mo­bii­lis­sa tai mak­su­pal­ve­lun kaut­ta.

Mak­su­kuo­ris­sa, joi­ta löy­tyy pai­kal­li­ses­ta K-Mar­ket Penk­ki­mä­es­tä, on val­miik­si mak­set­tu pos­ti­mak­su, ja ne voi jät­tää lä­him­pään Pos­tin laa­tik­koon. Lä­hin laa­tik­ko löy­tyy K-Mar­ke­tin yh­tey­des­tä. Mak­su­kuo­ria voi ti­la­ta myös ko­tiin verk­ko­vies­til­lä tai soit­ta­mal­la OP:n asi­a­kas­pal­ve­luun.

Päi­vit­täi­set os­tok­set voi mak­saa hel­poi­ten pank­ki- ja luot­to­kor­teil­la. Kä­teis­tä ra­haa voi nos­taa Ot­to-au­to­maa­teis­ta sekä osuus­pan­kin kor­teil­la myös K-ryh­män kau­pois­ta, Tok­man­neis­ta ja R-ki­os­keis­ta. Lä­hin Ot­to-au­to­maat­ti löy­tyy Sas­ta­ma­lan ABC:n yh­tey­des­tä.

– Toi­vom­me, et­tä asi­ak­kaam­me hyö­dyn­tä­vät myös säh­köi­siä ka­na­vi­am­me ja mo­ni­puo­li­sia mah­dol­li­suuk­sia oman ta­lou­den hoi­ta­mi­seen. Ver­kos­sa asi­oin­ti on tur­val­lis­ta, kun huo­leh­tii käyt­tä­män­sä lait­teen tie­to­tur­vas­ta sekä tun­nuk­sis­taan.

– Äly­lait­teen käyt­tä­jil­le OP-mo­bii­li on help­po­käyt­töi­nen pank­ki­so­vel­lus ja OP Ti­li­vies­ti-pal­ve­lu tuo ti­li­ta­pah­tu­mis­ta tie­don pu­he­li­meen täy­den­tä­en pa­pe­ris­ta ti­li­o­tet­ta. Di­gi­taa­li­set pal­ve­lut mah­dol­lis­ta­vat jous­ta­van asi­oin­nin paik­ka­kun­nas­ta riip­pu­mat­ta, kun esi­mer­kik­si lai­na­neu­vot­te­lut voi hoi­taa myös verk­ko­neu­vot­te­lu­na. OP Län­si-Suo­mi on kaik­ki­aan toi­mi­nut kont­to­ri­ver­kos­ton­sa suh­teen var­sin mal­til­li­ses­ti ver­rat­tu­na pank­ki­ken­tän ylei­seen ke­hi­tyk­seen, Leh­ti­nen to­te­aa.