OP Länsi-Suomi yhdistää Kiikoisten konttorin Porin BEPOP:n konttoriin maaliskuussa
OP Länsi-Suomi yhdistää Kiikoisten konttorin BEPOP:n konttoriin 1.3.2025 alkaen. Muutos ei edellytä asiakkailta toimenpiteitä eikä aiheuta henkilövähennyksiä. Yhdistymisen taustalla on asiakaskäyttäytymisen muutos: entistä harvemmin asiakkaat asioivat konttorissa.
Mobiilipalveluiden käyttö ja kysyntä jatkavat kasvuaan konttorikanavan merkityksen vähentyessä, kun rutiinipalvelut siirtyvät digikanavaan ja verkkoneuvotteluiden määrä asiantuntijapalveluissa lisääntyy edelleen. Palveluiden saatavuuden odotus on kasvanut muun yhteiskunnan tavoin 24/7.
– Ymmärrämme, että konttorin yhdistäminen ja kassapalveluiden supistaminen hankaloittaa niiden asiakkaidemme asiointia, jotka ovat perinteisesti tottuneet käymään konttorissa. Kiikoisten konttorin kassapalvelut ovat tällä hetkellä avoinna yhtenä päivänä viikossa kello 10.00-13.00 ja pääosa Kiikoisten asiakkaistamme käyttää neuvottelupalveluissa jo nyt muita konttoreitamme sekä verkkoneuvottelua. Teemme työtä opastaaksemme asiakkaita ja heidän läheisiään löytämään sopivat ja helpot tavat pankkiasioiden hoitamiseen myös jatkossa, OP Länsi-Suomen pankinjohtaja Satu Lehtinen kertoo.
Asiakkaiden tili- ja lainanumerot säilyvät ennallaan. Laskujen maksaminen hoituu jatkossakin helpoiten suoramaksuna, e-laskuna, OP-mobiilissa tai maksupalvelun kautta.
Maksukuorissa, joita löytyy paikallisesta K-Market Penkkimäestä, on valmiiksi maksettu postimaksu, ja ne voi jättää lähimpään Postin laatikkoon. Lähin laatikko löytyy K-Marketin yhteydestä. Maksukuoria voi tilata myös kotiin verkkoviestillä tai soittamalla OP:n asiakaspalveluun.
Päivittäiset ostokset voi maksaa helpoiten pankki- ja luottokorteilla. Käteistä rahaa voi nostaa Otto-automaateista sekä osuuspankin korteilla myös K-ryhmän kaupoista, Tokmanneista ja R-kioskeista. Lähin Otto-automaatti löytyy Sastamalan ABC:n yhteydestä.
– Toivomme, että asiakkaamme hyödyntävät myös sähköisiä kanaviamme ja monipuolisia mahdollisuuksia oman talouden hoitamiseen. Verkossa asiointi on turvallista, kun huolehtii käyttämänsä laitteen tietoturvasta sekä tunnuksistaan.
– Älylaitteen käyttäjille OP-mobiili on helppokäyttöinen pankkisovellus ja OP Tiliviesti-palvelu tuo tilitapahtumista tiedon puhelimeen täydentäen paperista tiliotetta. Digitaaliset palvelut mahdollistavat joustavan asioinnin paikkakunnasta riippumatta, kun esimerkiksi lainaneuvottelut voi hoitaa myös verkkoneuvotteluna. OP Länsi-Suomi on kaikkiaan toiminut konttoriverkostonsa suhteen varsin maltillisesti verrattuna pankkikentän yleiseen kehitykseen, Lehtinen toteaa.