Chatissa nopeasti ja helposti tietoa ikääntyneiden palveluista – löytyy osoitteesta sata.fi
Ikääntyneiden asiakasohjauksen chatista saa tietoa, ohjausta ja neuvontaa ikääntyneiden palveluista, kotihoidosta, kotiin saatavista tukipalveluista sekä asumispalveluista. Chatin kautta hoituvat eteenpäin myös tarkempaan palvelutarpeen arviointiin liittyvät pyynnöt.
Ikääntyneiden chat löytyy osoitteesta sata.fi. Asioitaessa tietokoneella kaikki Sata-alueen chatit aukeavat automaattisesti sivun oikeaan alakulmaan. Asioitaessa älypuhelimella chat-kuvake on näytön oikeassa alakulmassa. Ikääntyneiden chat on auki arkisin kello 9-15 ja siihen vastaa ikääntyneiden palveluiden ammattilainen.
– Ikääntyneet ja heidän läheisensä ovat löytäneet hienosti chat-palvelumme, kertoo palveluohjaaja Milla Suonvieri.
– Chat on nopea ja helppo tapa asioida ikääntyneiden palveluissa. Chatin kautta asiakas pääsee hoitamaan samat asiat, kuin asiakasohjauksen puhelimessakin. Tarvittaessa asiakkaaseen ollaan yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse, mikäli asia vaatii lisäselvitystä.
Terveydenhuoltoa koskevia asioita ei chatissa valitettavasti pysty hoitamaan, vaan asiakas ohjataan olemaan yhteydessä omaan vastuuhoitajaansa ja jos sellaista ei vielä ole, niin omaan terveysasemaansa. Kiireellisissä tapauksissa asiakas ohjataan soittamaan päivystysapuun, numeroon 116 117 tai hätänumeroon.
Ikääntyneiden asiakasohjauksen chat on osa Kestävän kasvun Satakunta 2 –hanketta. Hanketta rahoitetaan EU:n kertaluonteisesta elpymisvälineestä (Next Generation EU).