Kun täy­des­sä las­tis­sa ole­va rek­ka hyy­tyy tien pääl­le tai kai­vin­ko­neen hyd­rau­liik­ka sa­noo so­pi­muk­sen­sa ir­ti, sil­loin ei yrit­tä­jää hy­myi­ly­tä. Jo­kai­nen het­ki, jon­ka kone sei­soo pai­kal­laan, tar­koit­taa tu­lon me­ne­tys­tä.

Sik­si Sat­ko­ne Oy:n ras­kas­ka­lus­to­kor­jaa­mol­la py­ri­tään ai­na toi­mi­maan mah­dol­li­sim­man jous­ta­vas­ti, asi­a­kas­ta ym­mär­tä­väl­lä ot­teel­la. Rau­man Sa­ta­man ku­pees­sa si­jait­se­vas­sa hal­lis­sa teh­dään pit­kää päi­vää. Kor­jaa­mo pal­ve­lee 07.00 – 22.00.

Sat­ko­neen liik­ku­vat huol­to­yk­si­köt ovat hä­ly­tys­val­miu­des­sa 24/7. Ne aja­vat kor­jat­ta­van koh­teen luok­se sin­ne, mis­sä se kul­loin­kin sat­tuu ole­maan. Esi­mer­kik­si pai­neil­ma­vent­tii­lien ja jar­ru­sy­lin­te­rien vaih­dot, polt­to­ai­ne­jär­jes­tel­mien häi­ri­öt ja jää­ty­mi­son­gel­mat voi­daan usein kor­ja­ta pai­kan pääl­lä.

Huol­to­hal­lis­sa työs­ken­te­lee ko­ke­nei­ta asen­ta­jia, jois­ta moni on ker­ryt­tä­nyt osaa­mis­taan mat­kan var­rel­la myös eri merk­ki­liik­kei­den pal­ve­luk­ses­sa. Toi­mi­tus­joh­ta­ja Jark­ko Pärs­si­nen ker­too, et­tä vie­lä vuo­si­kym­me­niä kes­tä­neen työ­u­ran jäl­keen­kin hen­ki­lö­kun­ta on mai­nit­ta­van mo­ti­voi­tu­nut­ta ja si­tou­tu­nut­ta. Us­kol­li­sia ovat myös asi­a­ka­sy­ri­tyk­set, jois­ta osa asi­oi jo kol­man­nes­sa pol­ves­sa.

Sat­ko­ne huol­taa ja kor­jaa kuor­ma-au­tot, työ­ko­neet, pe­rä­vau­nut, tru­kit, trak­to­rit, maan­siir­to­ko­neet, kiin­teis­tön­hoi­to­ko­neet, la­ve­tit ja kai­ken muun ku­vi­tel­ta­vis­sa ole­van ras­kas­ka­lus­ton.

– Huol­lam­me kaik­kea rul­la­lau­das­ta seit­se­män­kym­me­nen ton­nin pai­noi­seen puu­ku­rot­ta­jaan, Pärs­si­nen muo­toi­lee hie­man pil­ket­tä sil­mä­kul­mas­saan.

Taus­tal­la on kui­ten­kin to­si­ta­ri­na, joka ker­too sii­tä, mitä Sat­ko­neel­la tar­koit­taa hyvä pal­ve­lu: Ker­ran eräs iso­äi­ti kä­ve­li rik­ki­näi­sen rul­la­lau­dan kans­sa oves­ta si­sään. Asen­ta­jat, jot­ka ta­val­li­ses­ti kor­jaa­vat mas­sii­vi­sia kuor­ma-au­to­ja ja työ­ko­nei­ta, vaih­toi­vat mu­ki­se­mat­ta uu­den pyö­rän­laa­ke­rin myös rul­la­lau­taan. Iso­äi­ti oli iloi­nen, kun lap­sen­lap­sen me­no­pe­li tuli kun­toon.

Asentaja Juha Nurminen nosti asiakkaan kevytkuorma-auton yläilmoihin. Suurikokoinen nosturi jaksaa kannatella isompaakin ajoneuvoa.

Asentaja Juha Nurminen nosti asiakkaan kevytkuorma-auton yläilmoihin. Suurikokoinen nosturi jaksaa kannatella isompaakin ajoneuvoa.

Satkoneella yhteydenotto ei ole puhelinvaihteen tai pelkän sähköpostin takana, vaan henkilökunnan tavoittaa puhelimitse. Niin myös Esa Jantusen, Jarkko Pärssisen ja työnjohtaja Jyri Vuorisalon.

Satkoneella yhteydenotto ei ole puhelinvaihteen tai pelkän sähköpostin takana, vaan henkilökunnan tavoittaa puhelimitse. Niin myös Esa Jantusen, Jarkko Pärssisen ja työnjohtaja Jyri Vuorisalon.

Va­ra­o­sa­pääl­lik­kö Esa Jan­tu­nen ker­too, et­tä it­se­näi­se­nä kor­jaa­mo­na Sat­ko­ne saa ti­lat­tua va­ra­o­sia no­pe­as­ti ja hy­vään hin­taan. Tar­peen vaa­ties­sa so­pi­via tap­pe­ja ja pult­te­ja teh­dään vaik­ka ko­ko­naan it­se. Kor­jaa­mos­sa val­mis­tet­tiin jos­kus esi­mer­kik­si pe­rä­vau­nun pyö­riin pult­te­ja, kun val­mis­ta­jan pul­tit ei­vät kes­tä­neet. Sat­ko­neen hal­lis­sa pys­ty­tään val­mis­ta­maan it­se myös esi­mer­kik­si hyd­rau­li­let­ku­a­sen­nel­mia, mikä no­peut­taa työ­ko­nei­den huol­to­ja mer­kit­tä­väs­ti. Sat­ko­neel­ta let­ku­a­sen­nel­mia saa sil­loin­kin, kun mo­nen muun va­ra­o­sa­myy­mä­län ovet ovat kiin­ni, eli aa­mu­var­hai­ses­ta il­ta­myö­hään.

Lain vaa­ti­mat ras­kas­ka­lus­ton mää­rä­ai­kais­tar­kas­tuk­set kuu­lu­vat ne­kin Sat­ko­neen työn­ku­vaan. Nii­tä ovat muun mu­as­sa kuor­ma - ja hen­ki­lö­nos­ti­mien kym­men­vuo­tis­tar­kas­tuk­set, jar­ru­so­vi­tuk­set sekä ajo­piir­tu­rien ja no­peu­den­ra­joit­ti­mien tar­kas­tuk­set, jois­ta saa­ta­vat to­dis­tuk­set kel­paa­vat kat­sas­tuk­ses­sa. Kun sa­mas­ta pi­has­ta saa vie­lä ren­gas­pal­ve­lut ja au­ton pe­sun­kin, voi­daan sa­noa, et­tä Suo­jan­tie 6:ssa pal­ve­lee var­si­nai­nen ras­kas­ka­lus­ton täys­hoi­to­la.

Sat­ko­neel­la on oma tär­keä roo­lin­sa myös Rau­man sa­ta­man kun­nos­sa­pi­dos­sa. Jo use­an vuo­den ajan yri­tys on vas­tan­nut Eu­ro­ports Rau­ma Oy:n noin 200 työ­ko­neen huol­lois­ta ja kor­jauk­sis­ta. Yh­teis­työ on ol­lut he­del­mäl­lis­tä, sil­lä ko­nei­den käyt­tö­as­te on nous­sut ja vas­taa­vas­ti kun­nos­sa­pi­to­kus­tan­nuk­set ovat las­ke­neet mer­kit­tä­väs­ti kump­pa­nuu­den ai­ka­na.

Varaosien suhteen itsenäisellä korjaamolla on vapaat kädet. Siksi varaosia saadaan tilattua nopeasti ja hyvään hintaan, kertoo Varaosapäällikkö Esa Jantunen.

Varaosien suhteen itsenäisellä korjaamolla on vapaat kädet. Siksi varaosia saadaan tilattua nopeasti ja hyvään hintaan, kertoo Varaosapäällikkö Esa Jantunen.


Sat­ko­ne Oy
Kor­jaa­mo Suo­jan­tie 6 B, Rau­ma
Avoin­na ma–pe 7–22
Asi­a­kas­pal­ve­lu 0400 270 173
Va­ra­o­sa­myyn­ti p. 0400 270 180
Päi­vys­tys 24/7 0400 230 079
huol­to@sat­ko­ne.fi
www.sat­ko­ne.fi