Mark­ku Uha­ri / STT

Oh­jel­mis­to­yh­tiö Mic­ro­soft il­moit­taa laa­jas­ta maa­il­man­laa­jui­ses­ta häi­ri­ös­tä yh­ti­ön 365-pal­ve­lun tuot­teis­sa tänä aa­mu­na. Yh­tiö ker­too Twit­te­ris­sä, et­tä yh­teys­häi­riö on vai­kut­ta­nut laa­jas­ti muun mu­as­sa työ­pai­koil­la käy­tet­tä­vään vies­tin­tä­pal­ve­lu Te­am­siin ja mui­hin Of­fi­ce-tuot­tei­siin.

Nä­ky­vin on­gel­ma on Mic­ro­sof­tin mu­kaan, et­tei­vät käyt­tä­jät ole pääs­seet käyt­tä­mään Te­ams-pal­ve­lua. Häi­riö on Mic­ro­sof­tin mu­kaan voi­nut vai­kut­taa myös Of­fi­ce-pal­ve­lun mui­hin tuot­tei­siin, ku­ten teks­tin­kä­sit­te­ly­oh­jel­ma Wor­diin.

On­gel­mat joh­tu­vat Mic­ro­sof­tin mu­kaan kat­ken­nees­ta yh­tey­des­tä yh­ti­ön käyt­tä­mis­sä tal­len­nus­ti­lois­sa. Yh­tiö ker­too puo­li kah­dek­san jäl­keen aa­mul­la, et­tä osa toi­min­nois­ta on saa­tu jäl­leen toi­mi­maan, ja et­tä osa asi­ak­kais­ta on pääs­syt kir­jau­tu­maan pal­ve­luun.

–  Jat­kam­me työ­täm­me kor­ja­tak­sem­me on­gel­man täy­sin, yh­ti­ön verk­ko­si­vuil­la to­de­taan tors­tai­aa­mu­na.

Mic­ro­soft Te­am­sin käyt­tö yleis­tyi mo­nel­la työ­pai­kal­la ko­ro­na­vi­rus­pan­de­mi­an ai­ka­na, kun työn­te­ki­jät siir­tyi­vät etä­töi­hin.