Maa­rit Kaut­to

Suk­laa­mu­nat ovat yk­si pää­si­äi­sen hit­ti­tuot­teis­ta. Tänä vuon­na suk­laa­mu­nat ovat teh­neet eri­tyi­sen hy­vin kaup­pan­sa jo pal­jon en­nen pää­si­äis­tä yl­lät­tä­väs­tä syys­tä. K-ryh­mäs­tä ker­ro­taan, et­tä Tik­To­kis­sa on vii­me ai­koi­na jyl­län­nyt il­miö, jos­sa opis­ke­li­jat et­si­vät suk­laa­mu­nis­ta haa­la­ri­mer­keik­si so­pi­via eri­lai­sia kan­gas­fi­guu­re­ja. Näi­tä hi­moit­tu­ja kan­gas­merk­ke­jä voi löy­tää muun mu­as­sa Pip­sa Pos­su -, My Lit­t­le Pony - ja Paw Pat­rol 60 g -yl­lä­tys­suk­laa­mu­nis­ta.

Ky­syim­me pa­ris­ta kau­pas­ta eri puo­lil­ta Po­ria, mit­kä suk­laa­mu­nat heil­lä ovat kap­pa­le­mää­räl­li­ses­ti ol­leet myy­dyim­piä?

– Meil­lä on eni­ten myy­ty Kin­der, Hel­lo Kit­ty ja Paw Pat­rol 20 gram­man yl­lä­tys­mu­nia. Nämä ovat kol­me myy­dyin­tä sa­tun­nai­ses­sa jär­jes­tyk­ses­sä, Pih­la­vas­sa si­jait­se­van K-su­per­mar­ket Dyy­nin kaup­pi­as Toni Ku­ja­la ker­too.

Poh­jois-Po­ris­sa si­jait­se­vas­sa Pick N Pa­ys­sa suk­laa­mu­nat ovat men­neet hy­vin kau­pak­si ja eri­lai­sia vaih­to­eh­to­ja on kym­me­niä.

– Mää­räl­li­ses­ti eni­ten on myy­ty Kin­der yl­lä­tys­mu­nia. Ne ovat sel­lai­nen kes­to­suo­sik­ki, toi­mi­tus­joh­ta­ja Os­kar Ny­holm to­te­aa ja jat­kaa:

– Suk­laa­mu­nien ohel­la en­nen pää­si­äis­tä myy­dään pal­jon myös mu­na­mak­ka­raa ja tie­ten­kin mäm­miä.