Parempia palveluja ulvilalaisille asiakasomistajille
Uusi S-market rakennetaan Ulvilan Sahamäkeen ensi vuonna. Samaan yhteyteen avataan myös polttoainejakamo, Satakunnan Osuuskaupan ensimmäinen ABC Carwash ja Hesburger Drive-in -ravintola.
Satakunnan Osuuskaupan ulvilalaiset asiakasomistajat pääsevät ensi vuonna nauttimaan entistä paremmista palveluista, kun uusi S-market avataan Yrjönympyrän ja pesäpallostadionin väliin. Samaan yhteyteen tulee myös polttoainejakamo, ABC Carwash ja Hesburger Drive-in -ravintola.
– Ulvila on virkeä kaupunki Porin kyljessä. Tällä puolella Ulvilaa ei Satakunnan Osuuskaupalla ole aikaisemmin ollut palveluja, vaan ulvilalaiset asioivat paljon Prisma Mikkolassa. Prisma varmasti säilyttää asemansa, mutta ulvilalaisten arkiostaminen helpottuu, kun uusi S-market avautuu, market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Jussi Kaartinen kertoo.
Muut palvelut täydentävät kaupan palveluja ja palvelevat erityisesti autolla liikkuvia asiakasomistajia.
– Sahamäen alue sijaitsee Valtatie 2:n eteläisellä puolella, missä ei aikaisemmin ole ollut esimerkiksi tankkauspaikkaa. Tontti on keskeisten liikenneyhteyksien varrella. Esimerkiksi Porista Helsingin suuntaan lähtevät voivat jatkossa pysähtyä Ulvilaan tankkaamaan ja samalla pesettää autonsa ja ostaa lapsille evästä, ABC liikennemyymälä ja polttoainekaupan ryhmäpäällikkö Kimmo Järvi lisää.
Sahamäen alueen kaavoituksesta vastaa Ulvilan kaupunki. Kaavan on tarkoitus valmistua syksyn 2020 aikana. Satakunnan Osuuskauppa on valmis aloittamaan rakennustyöt heti kaavan valmistuttua.
– Tavoitteena on, että uudet liiketoiminnot saadaan avattua vuoden 2021 aikana. Uusi S-market tulee työllistämään noin 10 henkilöä ja Hesburger ja autoilijan palvelut vielä toiset kymmenen henkeä, Kaartinen laskee.
Satakunnan Osuuskauppa investoi Ulvilaan jo viime vuonna, kun uusi Vanhankylän Sale avasi ovensa.
– Sale on varsinkin sillä puolella jokea asuville tuttu kauppapaikka. Vanha rakennus oli niin ränsistynyt, että päätimme rakentaa tilalle nykyaikaisen ja energiatehokkaan myymälän. Sale on tehokas kaupan yksikkö, jolla on oma asiakaskuntansa. Uskomme, että S-market, Sale ja Prisma tukevat kaikki yhdessä toisiaan.
Tällä kokoonpanolla ei Satakunnan Osuuskaupalla ole ennestään palveluja. Mallia on otettu muun muassa Oulusta.
– Olemme tutkineet tarkasti asiakasvirtaa. Ulvila laajenee tällä puolella jokea ja täällä sijaitsevat myös oppilaitokset ja pesäpallokenttä. S-marketin lisäksi haluamme tuoda liikkuvan ihmisen palvelut asiakasomistajille, Kaartinen selittää.
Kahvila- ja ravintolatoiminta oli myös Ulvilan kaupungin toive.
– ABC liikennemyymälälle Ulvila on liian pieni, mutta uskomme, että tällainen palvelukokonaisuus onnistuu. Myös Hesburger-ketju on nähnyt hankkeen kannattavana, Järvi selittää.
Uuden alueen ja palveluiden suunnittelussa tullaan nojaamaan vahvasti ympäristöystävällisyyteen ja energiatehokkuuteen.
– Mittarikentälle tulee myyntiin biopohjaisia polttoaineita perinteisten lisäksi ja ravintolan paistinrasvat kierrätetään energiantuotantoon, Kimmo Järvi sanoo.
Digitaalisuus on uudessa yksikössä toinen vahva trendi. Mobiilimaksaminen yleistyy ja autopesuun pääsee 24/7.
– Tämä näkyy myös ruoan verkkokaupassa. Ruoan tilaaminen verkossa ja maksaminen myymälässä tuplaantui viime kevään poikkeusolojen aikana. Ruoan verkkokauppa on vakiintunut niin, että tulemme miettimään tätä palvelumahdollisuutta myös uudessa S-marketissa, Jussi Kaartinen pohtii.